29 ثور 1403 12:31 ق.ظ

مراسم گرامی‌داشت از هفته شهید و شهدای جبهه مقاومت ملی در تهران برگزار شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محفل گرامی‌داشت از هفته شهید و اولین سالیاد شهادت فرمانده ملک خان دره، فرمانده محمد یار و سایر همسنگرانشان با حضور جمع کثیری از فرهنگیان، استادان دانشگاه و مهاجرین افغانستانی مقیم ایران، در مرکز این کشور (تهران) برگزار گردید.

این مراسم که روزگذشته، جمعه ۳۱ سنبله، برگزار گردید، در آن از از جانبازی‌ها و رشادت‌های مقاومت‌گران در دو سال اخیر یادبود به عمل آمد.

مولوی عبدالورا قیومی، از روحانیون مطرح ولایت پنجشیر در سخنان خود از رشادت‌های فرمانده ملک و همه شهدا یادآوری نموده گفت: مقاومت در برابر طالبان یک «امر دینی و تاریخی» است و مردم ما به‌گونه‌ی که گذشته‌ها در برابر هر تجاوزی مقاومت کردند و دشمن به سر افگندگی شکست خورد، این‌بار هم با اراده قوی و شجاعانه تعهد به شکست دشمن گرفته اند.

مولانا محمد اسماعیل دانش‌یار یکی دیگر از سخنرانان تأکید می‌کند که مقاومت و ایستادگی مردم افغانستان علیه ظلم و استبداد طالبان یک وجیبه دینی است و شرعاً مردم ما حق این را دارند تا در برابر گروه تروریستی طالبان ایستادگی و از خود دفاع نمایند.

آقای دانشیار همچنان او از تمام سران سیاسی  حوزه مقاومت خواست که علیه طالبان متحد شوند و از مردم خود دفاع نمایند.

ساحل وفا، به نمایندگی از جوانان ولایت بامیان در این گردهمایی صحبت نمود؛ اظهار نمود که؛ پدیده طالب نفرت و انزجار، تعصب قومی و زبانی در بین مردم افغانستان را بیشتر کرده و هر روز این کشور به طرف یک بحران غیرقابل برگشت در حرکت است و نیاز جدی ایستادگی و مقاومت سراسری در افغانستان وجود دارد. و در ادامه گفت که اکثریت مطلق مردم افغانستان از جبهه مقاومت ملی حمایت می‌نمایند.

عبدالقادر سامع یکی از فرهنگیان افغانستانی خطاب به جوانان گفت؛ این قشر آگاه باید بداند که این مسئولیت تاریخی بر شانه‌های آن‌هاست تا علیه فکر طالبانی و طالب مبارزه نمایند و یک اتحاد واقعی را میان خود به وجود آورده و یک صف مستحکم را استوار نمایند تا در برابر طالب مبارزه و دین تاریخی خود را برای مردم افغانستان و آرمان شهدای خود ادا نمایند.

در ادامه، این مراسم با سرایش شعری در وصف مقاومت و شهدای مقاومت به پایان رسید.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

2 پاسخ

  1. سلام علیکم: لطف نموده بچه دلیل نام یک نفر از سخنرانان را در اخبار سانسور نمودید. درحالیکه سخنران مذکور پیشنهادی داده بود جهت اصلاح سطح رهبری مقاومت. ما باید روحیه انتقاد پذیری داشته باشیم. بااحترام

    1. درود و سلامتی! امید که خوب باشید. گزارش خبری به این معنی نیست که تمام سخنرانان به ترتیب ذکر شود، این بستگی به سلیقه خبرنگار و رونوشت کننده دارد. خواهش برادرانه این است که در مورد از زاویه عقده وارد نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آخرین اخبار