29 ثور 1403 11:59 ق.ظ

لوکی کافی: گروه طالبان در پی انتقام جویی هستند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگردان: یحیی فیضی

رسانه‌ی عرب نیوز طی گزارشی که به روز سه‌شنبه، ۱۳ میزان به نشر رسانده است، می‌گوید؛ «لوکی کافی یکی از اعضای ارشد موسسه هادسن» در پیوند به عدم توجه دولت بایدن به متحدانش گفته است: «آمریکا عامل اصلی بحران کنونی افغانستان است. وی همچنان تأکید نموده که ایالات متحده آمریکا در برابر همکاران و متحدانش هم صادق نماند و به تعهداتش در افغانستان عمل نکرده است.»

 با روی کار آ مدن گروه طالبان در افغانستان، مردمان این کشور در یک فاجعه انسانی گیر کرده اند و نا امنی شدید غذایی از نگرانی‌های موجود در این کشور است.

آقای کافی همچنان می‌افزاید که تحت حاکمیت گروه طالبان زندگی بر زنان و دختران در افغانستان دشوار شده، درب مکاتب و دانشگاه‌ها به روی آنان بسته است و از حضور در اجتماعات توسط این گروه منع گردیدند.

عرب نیوز همچنان افزوده است؛ آقای کافی گفته است که با قدرت گیری گروه طالبان در افغانستان این کشور مبدل به لانه امن برای تروریست‌های ملی و بین المللی گردیده است و گروه‌های تروریستی به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی در نقاط مختلف افغانستان آموزش می‌بینند.

در ادامه گزارش منتشر شده از سوی این روزنامه آمده است که این عضو ارشد موسسه هادسن همچنان گفته است که گروه طالبان به‌صورت مداوم اقلیت‌های قومی در افغانستان را مورد حمله قرار می‌دهند.

در این گزارش همچنان آمده است که مشکل قابل توجه، انتقام‌جویی گروه طالبان است از کسانیکه با نظامیان آمریکایی در افغانستان همکاری دور و نزدیک داشتند. زمانیکه گروه طالبان در حال ورود به کابل بودند عفو عمومی از بیانات مداوم این گروه بود که به کسی کاری ندارند، اما زمانیکه ارگ‌ را تصاحب کردند دیگر خبری از عفو عمومی نبود و بر تعهدات شان در دوحه صادق نماندند.او همچنان می‌افزاید که؛ «گروه آستین برای انتقام جوی از کسانیکه در سطوح بلند دولتی مسولیت داشتند و مهم‌تر از آن نظامیانی که با نیروهای خارجی در افغانستان همکار بودند، بالا زدند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان از ۱۵آگست ۲۰۲۱ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ افراد گروه طالبان مرتکب به ۲۱۸ مورد قتل غیر قانونی گردیدند، ۱۴ تن نا پدید گردید، ۱۴۴ تن مورد شکنجه و بدرفتاری از سوی این گروه قرار گرفت و ۴۲۴ تن را به‌طور خود سرانه دستگیر و به بازداشت‌گاه‌ها منقل کردند.

در حالی این آمار به نشر رسیده است که گروه طالبان افراد را تهدید می‌کنند تا هیچ‌گونه گزارشی را از جنایات این گروه با رسانه‌ها و مراجع تحقیقاتی بین المللی شریک نسازند.

با این حال دولت بایدن نیز بر تعهدات اش در برابر همکاران و دوستان اش در افغانستان که از هیچ نوع همکاری با نظامیان آمریکایی دریغ نکردند صادق نماند و آ‌‌ن‌ها را در وضعیت فلاکت بار زیر سیطره‌ی گروه طالبان رها کرده است.

در این گزارش همچنان آمده است که ژنرال مارک میلی فرمانده ارتش ایالات متحده در افغانستان گفته است که ما باید به افغانستانی‌های که طی بیشتر از دو دهه جان‌های شان را در خطر انداختند و با ما همکاری کردند صادق بمانیم.

بر اساس گزارشات که از سوی نهادهای همکار در پروسه تخلیه از افغانستان به نشر رسیده است دولت بایدن توانسته است تنها یک بر سوم از هم پیمانانش را از افغانستان خارج سازد و بیشتر از آن‌ها همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در پایان این گزارش آمده است گروه طالبان به‌طور قطعی در پی‌انتقام‌گیری از کسانی هستند که طی چندین دهه با نیروهای‌های بین المللی همکاری داشتند. و همچنان سربازان ارتش، قضات و دادستان ها، خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی از کسانی اند که گروه طالبان در پی انتقام از آنان است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آخرین اخبار