29 ثور 1403 10:19 ق.ظ

ادامه بازداشت‌های خودسرانه؛ طالبان یک نظامی پیشین را بازداشت کردند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه
منابع محلی از تخار به خبرگزاری مقاومت می‌گویند که نیروهای طالبان یک نظامی پیشین را در این ولایت پس از لت‌وکوب بازداشت کرده‌اند.
به گفته منابع، این نظامی پیشین روز سه‌شنبه، ۹ عقرب، در شهر تالقان، مرکز ولایت تخار بازداشت شده است.
نام این نظامی پیشین، امین‌الله سادات گفته شده است.
موصوف در دولت پیشین در قوماندانی امنیه تخار ایفای وظیفه می‌کرده است.
از محلی که این نظامی پیشین در آن نگه داری می‌شود، معلومات در اختیار نیست.
تا کنون، علت بازداشت آقای سادات مشخص نیست. ولی آن‌چه روشن است این که پس ازتسلط گروه طالبان بر افغانستان، رقم بازداشت، شکنجه و کشتار نظامیان پیشین افزایش بی‌رحمانه یافته است.
نهادهای مستقل مدافع حقوق بشر بارها از قتل نظامیان پیشین توسط نیروهای گروه طالبان گزارش‌های مستند به نشر رسانده‌اند، ولی این گروه به سیاست انکار پناه برده است.
روزنامه نیویارک‌تایمز سال گذشته، مستند تصویری از شش ماه نخست به قدرت رسیدن گروه طالبان تهیه کرده بود که در آن از کشتار حدود ۵٠٠ تن از نظامیان و کارمندان حکومت پیشین در حملات انتقام‌جویانه نیروهای این گروه پرده برداشته بود.
حتی نظامیانی‌که «امان‌نامه» گروه طالبان را نیز دریافت کردند، پس از مدتی به‌گونه مرموز به کام مرگ فرستاده شده‌اند.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

2 پاسخ

  1. طالبان یک گروه وحشی و ظالم جاهل هستند که نه هویت بین المللی دارند و نه پا بند به کدام اصول یا قانون هستند ونه هم از گفته های آنها زیر نام عف عمومی کدام تضمین وجود دارد اعتماد به تعهد طالبان جفا و خیانت در حق خودمان است که خود انجام میدهیم

  2. تشکر از اینکه شما همه روزه و لحظه به لحظه خیانت و جنایات گروه طالبان مزدور را به اطلاع هموطنان ما میرسانید اما تعداد از هموطنان و همسنگران ما به نحوی از مشکلات زندگی گیر مانده همه روزه قربانی جهالت و وحشت این گروه مزدور شده در حضور خانواده اش محکمه صحرای شده تیر باران می‌شوند و این صدای ما بگوش هیچ نهادی هم نمیرسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آخرین اخبار