29 ثور 1403 9:02 ق.ظ

اعلامیه جبهه مقاومت ملی در پیوند به رفع سؤ تفاهم پیش آمده در ايران

زمان مطالعه: 2 دقیقه
جبهه مقاومت ملی افغانستان با خرسندی اعلام می‌دارد که در پی تحقیقات دقیق و همه جانبه‌ی نهادهای مربوطه جمهوری اسلامی ایران، سوء‌تفاهم پیش آمده در مورد هویت چهار عضو با افتخار این جبهه رفع گردید.
 
این چهار عضو جبهه مقاومت ملی افغانستان به تاریخ ۱۷ حمل ۱۴۰۳، در اثر یک سوء‌تفاهمی که ریشه در شرایط پیچیده‌ی امنیتی منطقه داشت، در شهر کرج توسط پولیس ایران بازداشت شده بودند.
 
پخش این خبر در رسانه‌ها سبب نگرانی اذهان عامه در دو کشور گردیده بود. ولى ما از ابتدا اطمینان داشتیم که با بررسی دقیق و تبادل معلومات، این نگرانی و سوء‌تفاهم رفع خواهد شد. خوشبختانه با تلاش‌های مسئولانه و بی‌وقفه نهاد هاى مربوطه جمهوری اسلامی ایران، هویت و جایگاه واقعی اعضای این جبهه روشن شد و آنها از اتهامات وارده برائت گرفتند.
 
جبهه مقاومت ملی افغانستان همواره در خط مقدم مبارزه و مقاومت علیه گروه‌ های افراطی و تروريستى در منطقه قرار دارد و نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران را در خصوص امنیت ملی این کشور، به درستی درک می‌کند. فعالیت این گروه‌هاى تروریستی به یک معضل جدی در جهان و به ویژه منطقه‌ی ما تبدیل شده است.
 
جبهه مقاومت ملی افغانستان ضمن تأکید بر ادامه‌ی مبارزه و مقاومت مشروع در کشور برای دفاع از جان، مال، عزت و آزادی مردم خود، از هر گونه تلاش منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با گروه‌های افراطی و تروريستى، استقبال و حمایت می‌کند.
 
ما باور داریم که تشریک مساعی، همکاری و هماهنگی‌های دقيق ضرورت مبرم منطقه‌ی ما برای رسیدگی به تهدیدات ناشی از تحرکات گروهای افراطی و تروريستى می‌باشد.
 
جبهه مقاومت ملی افغانستان ضمن ابراز خرسندی از رفع سوء‌تفاهم پیش آمده در مورد هویت چهار عضو ارشد این جبهه، از تلاش‌های نهاد های مسئول جمهوری اسلامی ایران در حقیقت‌یابی و رفع نگرانی‌های دو ملت قدردانی می‌کند.
 
جبهه مقاومت ملی افغانستان
۵ ثور/اردیبهشت ۱۴۰۳- ۲۴ آپریل ۲۰۲۴
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آخرین اخبار