29 ثور 1403 11:45 ق.ظ

اعلامیه جبهه مقاومت ملی افغانستان به مناسبت هشتم ثور، سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هشت ثور، سی‌ودومین سالگرد پیروزی مجاهدین مردم افغانستان در برابر تهاجم ارتش سرخ شوروی، یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان در آن زمان، را گرامی می‌داریم. این روز پرافتخار را به ملت غیور و سلحشور افغانستان، به ویژه مجاهدین فداکار، تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. یاد و خاطره شهدای گرانقدر جهاد مردم افغانستان که جان خود را در راه آزادی و استقلال کشور فدا کردند، گرامی باد.

جهاد و ایستادگی مردم افغانستان در برابر تجاوز، اشغال و تهاجم ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق و عوامل داخلی آن، حماسه‌ای بی‌نظیر در تاریخ مبارزات آزادی‌خواهانه جهان بود. این نبرد، نه تنها برای دفاع از باورها، استقلال و آزادی مردم افغانستان، بلکه برای رهایی از چنگال ستم و استبداد و احقاق حقوق انسانی در سراسر جهان رقم خورد و به نقطه‌ عطفی در تاریخ مبارزاتی جنبش‌های آزادی‌بخش قرن بیستم تبدیل گردید. مردم افغانستان طی ۹ سال جهاد و مقاومت در برابر اشغال نظامی کشور، با از خود گذشتگی و فداکاری، در دفاع از سرزمین و ارزش‌های دینی و میهنی خود متحدانه ایستادگی کردند. این مبارزه‌ی سرسختانه، با بهای سنگین هزاران شهید و قربانی، به ثمر نشست و با استقلال و حاکمیت ملی، زندگی شرافت‌مندانه‌ای را در کنار سایر ملت‌های آزاده‌ی جهان برای مردم افغانستان رقم زد.

اکنون، بار دیگر مردم و میهن ما در یک آزمون تلخ‌ تاریخی قرار گرفته‌اند. نزدیک به سه سال است که کشور ما در تجاوز و اشغال گروه تروریستی طالبان و بیش از بیست گروه تروریستی دیگر قرار دارد. ظلم، بی‌عدالتی، خشونت و استبداد این گروه تروریستی و جنایت‌‌پیشه، کشور را به زندان بزرگی برای شهروندان بدل کرده است.

جبهه مقاومت ملی افغانستان، با الهام از مجاهدین ایثارگر و درک دقیق مسؤولیت‌های خود در امر مبارزه و پایان دادن به درد و رنج مردم و حفظ استقلال و آزادی کشور، از نخستین روز تسلیم دادن قدرت به تروریست‌ها و اشغال‌گران، فعالیت‌های خود را در عرصه‌های سیاسی و نظامی آغاز کرد و متعهد است که بر اساس آموزه‌های تاریخی و یکپارچگی با سایر نیروها و جریان‌ها، از هیچ گونه سعی و تلاش، جان‌فشانی و فداکاری برای رسیدن به فردای آزادی، دریغ نخواهد کرد.

به این وسیله یک بار دیگر از تمامی نیروهای آزادی‌خواه و آینده‌نگر می‌خواهیم که صف واحد و نیرومندی را علیه رژیم سرکوبگر و شرارت پیشه طالبانی تقویت کرده و مسئولیت ایمانی و وجدانی خویش را در قبال مردم و نسل‌های آینده ادا نمایند تا بتوانیم کشور آزاد، آباد و خانه امن برای همه طیف‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی داشته باشیم.

با هدف تحقق این امر، یک‌بار دیگر از تمامی نیروهای آزادی‌خواه و آینده‌نگر دعوت می‌کنیم که با تشکیل جبهه‌ای متحد و قدرتمندتر از گذشته، علیه رژیم ستمگر و پلید طالبان قیام کنند و به وظایف ایمانی و وجدانی خود در قبال مردم و نسل‌های آینده عمل نمایند. تنها از طریق این همبستگی است که می‌توانیم به آرزوی دیرینه‌مان، در رسیدن به یک کشور آزاد، آباد و امن برای اقشار مختلف سیاسی، اجتماعی و مذهبی، دست یابیم.

از کشورهای منطقه و جامعه جهانی به تاکید تقاضا می‌نماییم که به سیاست‌های غیرمسئولانه و مماشات‌آمیز خود در قبال رژیم تروریستی حاکم در افغانستان که کشور را به پناهگاه امن برای گروه‌های تروریستی ضد امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کرده است، خاتمه داده و در کنار مردم آزادی‌خواه، خیرخواه و سلحشور افغانستان در جبهه‌ی سرکوب تروریسم بین‌المللی بایستند تا سایه‌ی شوم این پدیده‌ی ویرانگر در جهان، بیشتر از پیش گسترده نشود.

جبهه مقاومت ملی افغانستان

۸ ثور ۱۴۰۳- ۲۷ اپریل ۲۰۲۴

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آخرین اخبار